onsdag, december 03, 2008

Julklappstips 1: Möllevången - som det var och inte är....

I helgen tog jag en promenad i det jag
fortfarande kallar Möllevången, men
som politiker och byråkrater döpt om
till "Södra Innerstaden". Idag är det
verkligen stadsdelen Gud har glömt.
Den toppar all Malmöstatistik:
brottslighet, missbruk, invandring,
dåligt fastighetsunderhåll, socialbidrag....
Jag är gammal nog att minnas bättre tider.
Därför blir man glad när man läser
Muslimska Friskolans reklam för den
nya N P Möllerfilmen:
Årets julklapp är här. Andra DVDn med åtta avsnitt
från andra och tredje säsongen av NP Möller.
Planerat releasedatum är 1 december 2008, men
spioner har avslöjat att kioskvältaren finns i Malmös
affärer redan denna sista helg i november. Nu kan
du se ett Möllevången från 1970-talet. Ett rent
och sopat, arbetande och uppskattat Möllevången,
långt innan Ilmar Reepalus socialbidragstagande,
skitiga, arbetslösa, mångkulturella och kriminella
Möllevången som han framhärdar som gott exempel
på sin förda politik.
***
Själv kommer jag att tänka på vad jag
skrev för några år sedan om Malmö: