lördag, september 30, 2006

Kärlek bakom galler...



+











"En dansk kvinde skrev breve til den
terrortiltalte Said Mansour i fængslet.
Nu skal de giftes. Det skriver B.T. lørdag.
- Det var mig, der tog kontakt til ham.
Jeg havde sympati for ham,
lad mig sige det sådan, siger Charlotte, nu Khadija til B.T.
Nu skal de giftes.
- Det var ham, der spurgte.
Men jeg havde også nogle drømme,
siger den 40-årige kvinde til B.T. lørdag.
Marokkanske Mansour friede til hende allerede
omkring en måned efter, de blev kærester.
De to var så forelskede, at hun konverterede til islam
og vendte ryggen til sit danske liv.
Hun fortæller til avisen,
at brylluppet snart skal stå, men hun vil ikke f
ortælle hvornår.
Kun at det godt kan lade sig gøre at have et
muslimsk bryllup bag tremmer.
Det behøver ikke at være kæmpestort.

- Det er en mand med følelser,
siger Khadija,
der så Mansour for første gang i
et TV-program, hvor han gav udtryk for
sin sympati med jihad, hellig krig.
- Jeg oplevede, at jeg var
hundrede pct. enig med ham,
fortæller Khadija.
Hun har kontakt med Said
Mansours fire børn, men taler hverken med
sine venner, fra før hun konverterede til islam.
- Jeg har ikke kontakt til min familie.
Det har jeg ikke haft i tre år."