fredag, oktober 02, 2009

Herr Omar och brunvänstern


I Nationaldemokraternas tidning Nationell Idag
intervjuades den nazi-islamistiske pionjären
Mohamed Omar i somras. Uppenbarligen har
han fortfarande ambitionen att skapa en bred
allians av islamister, nazister och marxister.
Nu har han påtagliga problem med att bli
älskad av någon alls....
***
Det är intressant hur han ser på sina gamla
marxistiska anhängare, de som först av alla
hyllade "den muslimske poeten" och applåderade
när han angrep Israel och USA:
"I samband med att Israel gick in i Gaza och jag
förklarade min ståndpunkt offentligt, förhöll sig
etablissemanget fortfarande avvaktande.
Det fanns t o m vänstermänniskor som välkomnade
mina uttalanden.
Den s k brunvänstern, Folket-i-Bild-människorna,
Myrdal-klanen, de hyllade mig då i och med att
de också stöder Hizbollah och Hamas.
När diskussionen senare kom in på moralfrågor
och judefrågan, då tog även de avstånd ifrån mig."
***
Nu är det ju inte hela brunvänstern som brutit med
honom. Inom Fib/Kulturfront är fortfarande
sympatierna stora. Hans främste vapendragare Lasse
Wilhelmsson var ju tills för ett år sedan Fib/K:s
Stockholmsordförande.
Det som en gång var en av SKP:s mest framgångs-
rika frontorganisationer liknar idag mest en sump
av konspirationsteoretiker och trätande
pensionärer.....
I marxistgruppen kring den antisemitiska bloggen
med det bisarra namnet Forum för Frihet är Herr
Omar fortfarande populär. Ida D har inte slutat
svärma för honom....
Jan Myrdal tycks ännu inte ha yttrat sig i frågan.
Vad han då kommer att tycka beror väl på
dagsformen.
Andra skribenter med hjärtat hos Hamas och
Hizballah slingrar sig som ålar för att undvika
klara ställningstaganden.
Wilhelmssons gamle kompis Jinge tycks ha drabbats
av partiell minnesförlust. Det var där man fick veta
vem som styrde världen:
"Ett tips är att om man vill veta mer om hur världen
styrs, kan man alltid lägga till Rotschild, Rockefeller
eller Kissinger som ett extra sökord till något av de
små sakerna jag nämnde i min blogg på olika ställen."
Nu är Lasse inte längre lika efterfrågad som gästskribent.
***