söndag, februari 02, 2020

Antisemitiskt överfall i Nybro



Katerina Magasin avslöjar sanningen bakom en notis i gammelpressen. Judinna överfalls och rånas mitt i Nybro.
Expressen (och polisen) försöker mörka att det handlar om ett antisemitiskt överfall, utfört av tre araber...

*****

1 February, 2020 22:36

Jag anklagar er, socialdemokrater och andra politiker som skapat ett Sverige som är ett land livsfarligt för judar att leva i. I Expressen står bara att en kvinna i Nybro överfölls vid bankomaten av tre män, att de försökte ta hennes handväska, och sedan även på hennes halsband. De “uttalade sig nedlåtande” om hennes religion. Men “religionen” var inte vilken som helst. Kvinnan som fick sitt halsband avryckt är judinna och hon utsattes för ett hatbrott av män som talade arabiska. På ren svenska – fy fan! Det är ert fel, socialdemokrater, som ingått en ohelig mesallians med islamister. Ni tar inte avstånd från judehatet. Ni stöttar istället terrorister med våra skattepengar. Ni har gjort Sverige till ett paradis för antisemitism.

“En kvinna i 60-årsåldern blev i dag vid 16.30-tiden överfallen av tre män efter att tagit ut pengar i Nybro. De stal hennes halsband som är försedd med en religiös symbol och uttalade sig nedlåtande om kvinnans religion. Männen misstänks för försök till rån och hatbrott”, står det i Expressen.

Sanningen kommer dock fram på sociala medier. Det var ingen kvinna vilken som helst, utan en israelisk kvinna. Hennes väninna har under kvällen skrivit ett inlägg om det antisemitiska hatbrottet i Nybro. Här är sanningen om det som just nu sker i vårt Sverige. Jag publicerar väninnans inlägg från Facebook men har av hänsyn till inblandade tagit bort namn.
De här kvinnorna har inget förtroende för polisen.

“Jag hade egentligen väldigt bråttom och ingen tid att prata i telefon, men jag såg att det är ett samtal ifrån en israelisk väninna. Så, jag svarade.
Hon skrek i luren. ‘Du anar inte vad som hände mig nu..precis nu… det är inte klokt. Jag skakar fortfarande!’

Innan jag hunnit fråga vad som hade hänt, började hon berätta: 
‘Jag är i Nybro för att handla och precis när jag hade parkerat bilen, så hoppade någon på mig bakifrån. Jag vände mig om och såg tre killar. Två hade skägg, en hade en mössa på sig’.
‘Var det några du kände?, frågade jag.
‘Nej!’, svarade hon, ‘Jag har aldrig sett dem förut. De bara hoppade på mig. De började skrika på mig:

‘Jävla judinna’ och ‘Ni, judar, tror att ni är starka’ och så sade dem något om Israel och en massa saker på arabiska. De kallade mig: ‘Sharmuta’ (hora på arabiska).  
Jag blev så chockad att jag knappt fattade vad de hade sagt.

 
En av dem slet av mitt halsband. Du vet, jag har ett halsband med Davidsstjärna och i den har jag små röda stenar. Den syns knappt, men kanske när jag vände på mig, så såg dem den. Jag vet inte vem de är…Jag fattar inte hur de kunde se att jag var judinna eller israeliska’.
‘Tror du att de har sett dig förut? Kanske i någon affär? Har du pratat hebreiska med någon när du var i en affär?’, frågade jag.
‘Nej’, svarade hon, ‘Jag har ju precis gått ut ur bilen och jag pratade svenska med min väninna. Hon är svenska. Kanske såg de mig när vi hade manifestation på den Internationella Minnesdagen för Förintelsen? Kan det kanske var så?’
‘Var du ensam?’, frågade jag. 
‘Nej. Min väninna var med mig’, svarade hon.
‘Men, då kan du anmäla detta eftersom du har ett vittne’, sade jag.

‘Nej!’, svarade hon. ‘Hon är rädd och vill inte vittna. Jag sade till henne att Polisen inte kommer att göra något om jag inte har ett vittne. Men, hon vågar inte. Till och med svenskar är rädda för att vittna! Vad är det som händer här? Jag fattar inget! Jag skakar. Jag vet inte vad jag ska göra’ 
När min väninna började pratat med mig kunde jag höra att hon var väldigt skakad, men nu var hon nära att gråta. Det dröjde inte länge förrän jag hörde hennes snyftningar.
‘Vad vill du göra nu?’, frågade jag, ‘kan jag hjälpa dig på något sätt?’
‘Jag vill att du ska skriva och berätta exakt det jag berättat för dig!’
‘Men, ska du inte göra en Polisanmälan?’, frågade jag och tillade: ‘Det är viktigt att Polisen registrerar sådana händelser’
‘Så, de ska registrera’, svarade hon, ‘och hur ska det hjälpa mig? De kommer ändå att lägga ner det hela. Nej. Jag gör ingen anmälan. Det gör mer nytta att jag pratar med dig’

Så, nu har jag skrivit om min väninnas omskakande händelse. Jag kan inte göra mer än lyssna, skriva, stödja henne och försöka lugna ner henne. Jag avundas inte henne. Jag vet hur det känns och jag vet hur det kommer att kännas för henne även i framtiden.”

Sverige. Socialdemokraterna har ingått allians med islam och israelhat. De har bestämt att islamister ska ges utrymme och gräddfil. Soffan Hermansson låter man bli stämd för att ha kallat extremister deras rätta namn. Vart är detta land på väg?