lördag, maj 04, 2013

Unga norrmän: Norsk är lika med svag...



Norska Finansavisen har intervjuat några av de
kvarvarande norska eleverna i en riktigt
islamiserad stadsdel, Groruddalen i Oslo,
och på en skola, som verkar som den
norska motsvarigheten till Rosengårds-
skolan.
Två unga norrmän, som gjorde uppror mot sin
permanenta dhimmistatus, berättar:
- Det är en hierarki, där etniskt norska pojkar
står lägst på rangstegen.
- Ingen vill vara norrman här. Norsk är syno-
nymt med svag. En inställning som inte minst
förmedlas av lärarna.
 **

 
"La oss kalle ham Omar.
Han forsøker å overtale Andreas til å bli muslim.
Forteller om den dommen og helvete som venter
alle som ikke underkasterseg islam i tide.
Forteller hvordan Andreas må slutte å leve,
men heller leve for det neste livet.
Forsake. Men Andreas sier at han
er skeptisk til islam, sterkere enn det: Han liker
ikke islam, ikke strengheten, hevngjerrigheten,
kvinnesynet, maset om de ærbare kvinnene, hijab,
ikke fordi de selv vil, men fordi de skal.
De diskuterer. Diskusjonene akselerer til krangler.
– Han sa at han skulle drepe meg. Jeg truet ham
tilbake.
Andreas knytter kontakt med etniske
nordmenn i motorsykkelmiljøet for å få beskyttelse;
en 1%-klubb.
– Hadde jeg ikke kjent dem, vil han drept meg.
Han er fortsatt redd . Han pumper jern for å bli
sterkere. Han vurderer å begynne å gå med kniv,
 men han vil ikke bli tatt i politiets knivkontroller.
Han avtaler med venner at de skal
stå sammen. Også vennene pumper jern og trener
kampsport.
– Muslimer slåss ikke én mot én. Møter du dem
alene er de feige. Går jeg på Omar alene, går
han forbi meg. Hvis jeg møter ham alene med
en gjeng, får jeg i beste fall bank.
Marius har hevet blikket.
Nå kan han begynne å analysere det hele.
– Det er et hierarki, hvor etnisk norske gutter står
lavest på rangstigen. De vil bli plaget hvis de ikke
legger seg flate, hvis de ikke blir norske inn-
vandrere.
Hvis en norsk gutt kommer i bråk har han ofte
en liten familie og et lite nettverk
rundt seg. I motsetning til en pakistansk eller
somalisk gutt så har ikke han en klan med brødre
og fettere og onkler som kommer stormende til
ved enhver konflikt. Ofte er alt de har en alenemor.
**
Han føler at den norske kulturen blir utkonkurrert.
– Ingen vil være norsk her. Norsk er synonymt
med svakhet.
Det er en følelse som ikke minst blir formidlet av
lærerne.
– De er redde. De tør ikke si ifra. Dere burde
telle hvor mange rektorer det har vært på Vestli
skole de siste årene, og spørre dem hvorfor de
har sluttet. De har ikke kontroll, men de gjør
alt for å legge til rette for de muslimske elevene.
I heimkunnskapstimene må alle tilberede halalkjøtt.
Innvandrerne slipper nynorsk. Jeg må ha det.
De muslimske jentene slipper gym, selvfølgelig kan
ikke de skifte sammen med andre jenter.
Vi må tilpasse oss deres kultur. Ikke de vår."
***
HRS berättar om hur artikeln gett en närmast
explosiv debatt om katastrofsituationen i
de islamiserade skolorna.