torsdag, december 13, 2007

McCarthyism i Folkhemmet ?

Salig senator Joseph McCarthy har för evigt
kommit att symbolisera konsten att med
lögner och halvsanningar svina till sina menings-
motståndare. Det är egentligen orättvist.
McCarthy varnade faktiskt för en högst reell
fara i femtiotalets amerikanska samhälle:
Kommunismen.
Några som däremot försöker uppfinna spöken
att angripa är tidningen Expo….
**
Ni minns kanske att jag skämtade i samband med
Tv4:s dåliga och oseriösa ”Anti-rasismvecka”
om att nu försöker de snart uppfinna ett
hemligt islamofobt nätverk av bloggare.
**
Vad har nu Expo gjort ?
Uppfunnit ett hemligt islamofobt nätverk
av bloggare…..
**
Se Expo:s smutskastning.
**
Expo:s offer har det gemensamt att vi
vågat kritisera den militanta
islam/islamism som idag hotar Västerlandet.
Vi har olika utgångspunkter och inriktning
på vår kritik. Några kritiserar den
fundamentalistiska religionen islam med
dess hat och förakt mot utövare
av alla andra religioner,
andra kritiserar den politiska ideologin
islamism. Några inriktar sig särskilt
på islams kvinnosyn eller antisemitism.
**
Vi är en kvalificerad samling av unga och
gamla demokrater, aktivister för mänskliga
rättigheter, judar , kristna , Israelvänner,
aktiva politiker och fristående debattörer.
För att riktigt svina till oss har man blandat
in en och annan nazist på listan….
**
Själv känner jag mig mest smickrad av att
finnas med på svartlistan….
Det känns som om att man ändå har
gjort någon nytta med sitt bloggande.
Sanningen är ju alltid illa tåld…..
**
Vad är det då jag anklagas för ?

"En av de mest refererade sidorna inom den
anti-muslimska bloggosfären är Jihad i Malmö.
Bloggen drivs av den före detta kristdemokraten
Hans C Pettersson. Pettersson menar att
han enbart granskar islamismen. Men han har
samtidigt svårt att hålla rågången. Han rapporterar
om den internationella anti-islamska
rörelsens aktioner och tackar för artikeltips
från öppet anti-islamska bloggkollegor"
Ja, hu då.....
Jag har t o m mage att visa lite
vanlig hyfsning och tacka för tips...

**

De andra tycks också ta det med
ro. Vi har väl det gemensamt att vi
varit utsatta för en hel del både förtal
och hot tidigare.
Några, t ex Kurt Lundgren och jag själv,
har t o m mordhotats.
Sådant är det politiska klimatet i
dagens Sverige för den som
skriver politiskt inkorrekt.

**
reagerar också genom
ett öppet brev till Expo:
Hej Expo,
här är jag hållandes föredrag om häxor.
Platsen är Runstens kyrka på mellersta Öland.
Jag vet att denna kyrkliga miljö förvärrar
mitt av Expo redan utsatta och exponerade läge,
men det är den enda bilden jag har för tillfället.
Jag har mejlat denna bild till Expo så att
Expo, när de tar itu med mig för min islamofobi,
inte ger sig på fel person, som till exempel
den hygglige Lundström på hörnet,
som jag aldrig hört haft en åsikt om nånting.
Jag har denna morgon också sänt min exakta
adress med GPS-position till Expo så att
man inte, när man då tar itu med mig,
krossar fönstren i fel fastighet eller tuttar
på nåt som ej tillhör mig.
Mitt gamla uthus står öppet,
där kan man gärna gå in och tutta på så får
jag ut försäkringen - bara säg
till innan det sker så att jag får undan bilen;
oftast sitter nycklarna i så är ni bussiga
och ber hantlangarna köra undan den om
det blir sent på natten.
Jag sover hårt och kan vara svår att väcka.
**