onsdag, maj 12, 2010

Vilks: "Nu vet jag hur det känns att utsättas för attentat"

Filmen med islamisternas attentat mot
Lars Vilks i Uppsala spreds snabbt över
världen.
Efter några timmar fanns den på hundra-
tals politiska bloggar i Europa, Amerika,
Asien och Afrika (och förmodligen även
i Australien fastän vi inte funnit den ännu....).
Se den här

Se uppföljningen
****

Lars Vilks berättar själv om attentatet:
Jo, det blev lite livat i Uppsala. Min egen
upplevelse var att jag under föreläsningen
blev påhoppad av en aggressiv ung man
från första raden.
Men det gick fort och när händelseförloppet
har rekonstruerats framgick att den professionelle
säkerhetsmannen kastade sig emellan och gav
mig en kraftig knuff samtidigt som han
blockerade den attackerandes danska skalle.
Sedan drog han ut mig i ett angränsande rum
medan 4-5 andra väktare fick ta spjärn mot
ungefär det dubbla antalet ilskna muslimer.
****

Här sprayar polisen peppar på Mohammed
Almanni
när han försöker slå ned Vilks.

***


Mannen i blå tröja greps senare på kvällen
för attentatet mot Lars Vilks och misshandel
av en polis

****

Den otäcka islamistiska Muslimska Nyhetsbyrån
triumferar naturligtvis över överfallet på Vilks.
De utropar förtjust att Vilks fått ”Zidane-
behandlingen
” (anspelar förmodligen på en algerisk
f d fotbollsstjärna som blev avstängd efter en brutal
misshandel av en europeisk spelare på planen.
Överfallet misstänktes ha rasistisk bakgrund.)
En lämplig idol för islamisterna…

"Vi kan alla bli en Westergaard..."

Var fjärde ung muslim i Danmark islamist

svd, gp, dag, svd, mnd