tisdag, augusti 11, 2020

SVENSKAR VAKNA ! En exiliranskas varning till svenskarna

 Ett varningsord hämtat från kollegan Snaphanen:

https://snaphanen.dk/2020/08/11/svenskar-vakna-sverige-vakna/

 

Yavar Zand: Min mamma flydde från Iran – i dag ser hon med skräck på utvecklingen i Sverige.

 Min mamma berättade för mig att när hon i början av 80 talet flydde islamisternas skräckvälde i Iran till Sverige var hon överlycklig över att för första gången på många år kunna sola i sin nyköpta bikini på stranden i Falkenberg. Mamma berättade också för mig att hon grät av glädje då hon tack vare Sverige fick tillbaka sin frihet som kvinna, och sin värdighet som människa. I dag ser min mamma med skräck på utvecklingen i Sverige.

När islamisterna blev tillräckligt starka på slutet av 70 talet tog de makten med våld i Iran. De första som blev slaktade var den godtrogna ”kultureliten” i landet dvs. dagens vänsterliberaler i Sverige och de som ”inte såg det komma”. Denna vänsterliberala ”kulturelit” som hejade för kvinnorna i hijab och gav islamisterna utrymme i samhället förstod först vad som hade hänt när katastrofen var ett faktum och blodbadet igång. I princip medlemmarna i samtliga politiska partier avrättades och dödades.

Alla kvinnor som jobbade som jurister, domare, åklagare…. avsattes över en natt. Dr Parsa, Mellanösterns första kvinnliga minister, läkare dessutom,  arresterades och dömdes till döden anklagad för att ha “spridit synd på jorden och motarbetat Gud”. Hennes brott var att hon hade kämpat för kvinnornas rättighet och jämställdhet.

I sitt sista brev från fängelset före avrättningen skrev hon till sina barn:

“Jag är läkare, så jag är inte rädd för döden. Döden är bara ett ögonblick och inte mer. Jag är beredd på att motta döden med öppna armar hellre än att leva i skam genom att tvingas bära slöja. Jag tänker inte böja mig inför dem som väntar sig att jag ska uttrycka ånger för femtio år av mitt arbete för jämlikhet mellan män och kvinnor. Jag är inte beredd på att bära hijab och gå bakåt i historien.”

Denna läkare, kvinnokämpe och Irans utbildningsminister avrättades genom arkebusering den 8 maj 1980.

Ni kan läsa mer om henne här på svenska:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Farrokhroo_Parsa

Detta skräckvälde har nu pågått i över 40 år.

I nedanstående film, ser ni först hur kvinnorna och iranierna hade det i Iran när min mamma växte upp där. Hur långt landet hade kommit redan för 50 år sedan. 

I andra delen av filmen ser ni vad landet förvandlades till när islamisterna tog makten och gjorde att mina föräldrar hals över huvud flydde till Sverige. 

Vi svenskar med iransk bakgrund vet vad som kommer att hända om den farliga utvecklingen med islamiseringen av landet fortsätter. 

Medan vänsterliberalerna hejar på hijab och ger islamisterna mer och mer utrymme, förbereds grunden för Sveriges undergång bit för bit. Svenskarnas naivitet kommer att kosta dem deras land, precis som det gjorde för mina föräldrar.

Iran raserades på grund av att våra vänsterliberala politiker “inte såg det komma”, att folket inte trodde att det skulle hända och viktigaste av allt för att islamisterna var så grymma och hänsynslösa och kunde döda för sin sak, det kunde dock inte mina föräldrar, så de valde att fly. De som inte kunde fly tvingades att välja mellan total underkastelse eller döden.

Svenskar VAKNA. Sverige VAKNA.  Om du tror att det inte skulle kunna hända i Sverige har du dömt dina barn och barnbarn till det som en gång hände i Iran.

Yavar Zand

Filmen på youtube

 

 

Vi svenskar med iransk bakgrund vet vad som kommer att hända