torsdag, maj 20, 2010

Campa för Vilks !

Kollegan Mxp berättar om bloggaren Roger
Sahlström som under pingsten tänker rent
Roger och hans schäfer tänker tälta i Vilks
trädgård för att avskräcka islamister och
andra terroristelement:
CAMPA FÖR VILKS har bloggaren Roger
Sahlström beslutat sig för.
Imorgon fredag tar han tandborste och
schäfern Bama och drar iväg till Lars
Vilks trädgård under pingsten.
MXp ringer upp Roger Sahlström för ett
samtal om denna Campa-för-Vilks-aktion
nu under pingsten:

- Varför ska du campa i Vilks trädgård?
- För demokratins skull gör jag det.
- Vad menar du?
- Demokratins friheter attackeras av
religiösa dogmer. Jag reagerar mot att religiösa sagor ställer sig över den lag och ordning som gäller i landet. Jag kan inte acceptera ett medeltida tänkande. Politiker och media ger frikort att agera som man gör i Sverige.

- Men tänk om flera tar tältet och ska pingstcampa i Vilks trädgård?

- Efter den muslimska mobbens attack på Vilks i Uppsala ringde jag och frågade om det var OK att jag kunde komma som ett uttryck för mitt stöd. Han hälsade mig välkommen. Hans gård är ju ingen campingplats...

***

Roger, utgivare av bloggen Allahu Akbar, är värd

allt beröm för sitt initiativ. Han kommenterar själv:

Den stora tragedin är inte de

onda människornas brutalitet

utan de goda människornas

tystnad.

När inte politiker längre gör det dom ska göra,

då finns det en sista skyddsventil, och det är är vi.

Vi medborgare. Det är trots allt hos oss makten

ska finnas i en frisk demokrati. Det handlar inte

om stora torgmöten eller manifestationer.

Man behöver inte ens ta till ytterligheter som att

kasta sten, eller använda våld.

Det är egentligen ganska enkelt. Ta ansvar, eget ansvar.

Se dig omkring i landet. På de sätt samhället utvecklats.

Är det ett samhälle du vill vara ansvarig inför och ge

till dina barn? Med tanke på hur det ser ut idag och

vad som pågår, så vill jag inte vara ansvarig inför

det som sker.

Jag vill dock vara ansvarig för en

förändring av samhället, och denna

förändring måste ske nu.

Det är för att visa Lars Vilks mitt stöd, skydda hans

egendom, rättigheter och friheter.

Det är för varenda levande människa i Sverige, Europa

och världen, oavsett hudfärg, sexualitet eller val av

morgonkaffe som jag beslutat göra detta.

Våra folkvalda vägrar agera, media håller tyst. Någon

måste reagera och agera emot vansinnet. För i det stora

hela så handlar det om allas frihet. Det är värt att

spendera några dagar på en blåsig jordplätt i ett tält då.

De som ska skydda oss från ondskan,

har svikit oss totalt.

***

Min kommentar:

Visserligen är det sorgligt att det gått så långt utför

med Sverige att en konstnär som vågar tänka själv-

ständigt måste skyddas av mänskliga sköldar i sitt

hem – men låt oss hedra dem som ställer upp….

Vilken normal människa kan läsa Rogers motivering

utan att känna sig rörd....

****

Läs också

Bröderna Alija häktade för

mordbranden mot Vilks

**

Vad hände EFTER attentatet ?

**

"Vi kan alla bli en Westergaard"

**

- Fjäska för fanatiker dålig policy

**

Ett muslimskt Malmö - vad betyder det ?