söndag, oktober 07, 2012

Dansk PET-agent hjälpte till avliva Al Qaedachef

 
Den danske PET-agenten Morten Storm
infiltrerade Al Qaeda, spårade upp imam
Anwar al-Awlakis gömställe i Jemen och
gav CIA exakt position så att man kunde
**
Imam Awlaki förväntades bli Bin Ladens
efterträdare och genomförde ett stort
antal terrordåd mot Västerlandet.
**
Dansken Morten Storm konverterade
till islam 1997. Han hamnade tidigt i
jihadistiska kretsar. Via en tid i London
sändes han till terroristutbildning i Jemen.
Sedan han 2006 beslutat bryta med islam
kontaktade han säkerhetspolisen PET, som
i sex år tillsammans med CIA använde
honom som agent mot terroristerna.
**
Idag säger Storm:
Hvorfor står du frem nu og fortæller din historie nu?
”Det er der mange grunde til. Jeg er stolt af det arbejde,
 jeg har gjort, og jeg vil gerne have, at min familie, min
 mor, mine børn og andre skal vide, at jeg har været med
til at få slået nogle af verdens farligste terrorister ihjel.
Mange i min familie og blandt mine venner har troet, at
 jeg i de seneste seks år har været overbevist islamist,
og de har undret sig over det. Nu skal de vide, at jeg
i stedet har bekæmpet terror.”
(....)
Er du ikke bange for at stå frem nu offentligt med ansigt
og med navn, når du ved, at det vil skabe en meget vold-
som vrede imod dig nogle steder ude i verden?
”Der vil altid være vrede, hvor der er religion. Og der vil
altid være intolerance, hvor der er religion.
Jeg er et frit menneske, jeg er dansker, jeg kan frit vælge
eller vælge fra, hvad jeg har jeg har lyst til af religioner.
Jeg har ikke gjort nogen ting forkert. Jeg har været ude
at stoppe folk, der har haft en meget mørk intention.
Og jeg har valgt islam fra, netop fordi jeg syntes, at
den ikke passede til min logik. Så jeg kan ikke se,
hvorfor  jeg skulle frygte for nogen som helst.”
***