torsdag, oktober 04, 2012

Den islamistiska "Muren" genom Malmö...

 
Maduro filosoferar över "Muren" i Malmö,
skiljelinjen mellan det arabland som numera
kallas Sveriges Gaza och de kvarvarande
svenskarnas stadsdelar.
Hon har alldeles rätt i sina observationer.
Som en av de sistnämnda svenskarna kan
jag intyga att jag inte satt min fot i Reepalus
"Ny-Malmö" på åratal. Det handlar bara om
ren självbevarelsedrift...
**
Staden Malmö är extremt segregerad, även
geografiskt. En gata, Nobelvägen, delar staden
mitt itu som en mur.
Söder om denna gata kallas stadsdelen för
Södra innerstaden. Här har majoriteten av
muslimer bosatt sig. Invandrare, socialbidrags-
tagare och vänstermänniskor är starkt över-
representerade. Flummiga vänstersympatisörer
och beslöjade muslimer delar på utrymmet på
Möllevången.
Sitter inte flummarna och spelar trummor i parken
så slåss de mot rasism och invandrarfientlighet.
Södra innerstaden har hög brottslighet, flest
bidragstagare och sociala problem, avsevärt mer
än i övriga Malmö.
**
På andra sidan Nobelvägen är det som att befinna
sig i ett annat land. Denna del kallas Västra inner-
staden och Centrum. Här bor flest etniska svenskar,
höginkomsttagare, eliten och avsevärt färre bidrags-
tagare. Brottsligheten ser annorlunda ut dessutom.
Jag har fått statistik från polisen över anmälda brott
2011. Jag har gjort en jämförelse mellan ökända
Rasmusgatan och flotta Regementsgatan.
 
På Seved kan jag se att brotten som anmäls utgörs
av hot, ofredande, vandalisering, skadegörelse,
våldtäkt, misshandel, inbrott, brott mot vapenlagen
och narkotikabrott.
På Regementsgatan anmäldes ett ofredande under
2011 och det var en man. Sen har det anmälts
övervägande stölder och snatterier.
Väldigt många stölder från besökare av Malmös
största simhall och i de flotta boutiquerna längs
gatan. Jag gissar på att det ser liknande ut på
resten av Malmös gator.
Västra innerstaden drabbas av stölder.
Södra innerstaden drabbas av allt, även mord
och mordförsök.
***
***
Min kommentar:
Håller helt med Hera i hennes slutsatser.
Däremot kanske inte helt i geografin...
Ska man finna en sådan Mur, så är det
kanske snarare Föreningsgatan än
Nobelvägen som skiljer de olika
Malmö åt.. 
Nobelvägen är ju däremot inkapslad
av problemområden i hela sin längd idag.