söndag, februari 08, 2009

Nya kravaller i Sveriges Gaza

Återigen en islamistisk mobb som angriper
vad de uppfattar som en pro-israelisk
demonstration på Stortorget i Malmö.
Polisen klarar med knapp nöd att förhindra
mobben från att lyncha de misshagliga
demonstranterna.
**
Men Hamas visade på nytt att det är deras
stad och de som regerar på Malmö gator....
**
Polisen, som försökte få ordning på folkmassorna,
blev attackerade och flera personer greps miss-
tänkta för försök till våld mot tjänsteman.
Totalt greps fem personer och lika många
omhändertogs efter att ha stört manifestationen.
**
I Hamas husorgan kastar de masken fullständigt:
Anwaar Al-Sharkawi fanns bland mot-
demonstranterna tillsammans med dottern Fatima.
– Jag är emot staten Israel – det finns ingen stat
som heter Israel. Visst det är inte Israels regering
som är här – men de som är här stödjer dem,
säger Anwaar Al-Sharkawi.
Dottern fyller i: – Jag bryr mig om mitt hemland.
Vi har mer rätt att vara här än dem, säger
Fatima Al-Sharkawi.
**
Tack vare över 200 poliser kunde manifestationen
genomföras, trots beskjutning, och islamisterna
fösas bort. Hamas gav återigen en uppvising i
praktisk antisemitism.
Tyvärr vardagsmat här i Sveriges Gaza.
**
En som var på plats för att delta i manifestationen
för Israel var 84-åriga Lea Gleitman som överlevde
förintelsen.
– Sist det var demonstration fick jag fly som en
förbrytare. Jag fick en sten på axeln och hade ont i
en vecka, säger hon.
**
Sammanfattningsvis:
kravaller och Hamas styr fortfarande i Sveriges Gaza.....
**
*
*
*
****
UPDATE:
Enligt SvD greps en av islamisterna
med en slangbomb. Det är ett vapen
avsett att skada eller döda människor
med, ingen "fyrverkeripjäs".....
****
SvD, DN, DN, SDS, HD, YA, TA, TA, D,
HD, HD, DN