tisdag, mars 11, 2008

Kan antisemitism vara "medmänsklig" ?

Individuell Människohjälp medddelar att
de tilldelat Nabila Abdul Fattah
**
Det "medmänskliga" tycks vara aktiviteten
i Revolutionär Kommunistisk Ungdom
(KPMLr:s ungdomsförbund)....
Ja, förresten sedan är hon ju rapparen Nabila
med bl a detta på sitt samvete:
and whoever thought the jews who themselves been so abused
could do this to other people when they know hwat its like to lose
u talk about reconciliation we dont want it fuck discussions
cuz all your hearts are black and all your words are contradictions
satan crawled up in your mind and said that u ruled
but pain is in my heart and ima make u feel it too
**
Hon finner också utlopp för sitt "stora
sociala patos, gränslösa empati och
djärvhet"(IM) som krönikör i Metro.
Läs vad hon tyckte om kannibalen
Hassan Nasrallah från Hizballah:
"När mannen, myten, legenden äntrade scenen som
var en otroligt bevakad balkong på ett hus som
stod vinklat mot fotbollsplanen, hördes hyllningar
som vägrade sluta.Rockkonsertkänsla fyllde
min hjärna och alla blev som helt i extas.Ända
sedan kriget i somras har han aktat sig för
att visa sig framför folk och alla talen har
hittills varit via satellit.
Men nu var han alltså äntligen här, i egen hög person.
”Ser du honom? Jag ser hans hand! Jag ser hans hand!”
skriker folk till mig medan jag försöker tränga
mig fram för att ta en bra bild.
Vad man inte kan ta ifrån Hassan Nasrallah,
vare sig man står med eller emot honom,
är att han är en otroligt bra talare och engagerar
sina efterföljare.En terrorist i vissas ögon.
En terrorist står framför mig och säger att
de vägrar acceptera förnedring.En terrorist
står i ett område där husen är sönderbombade
och där staten snålar med elektriciteten för att
de som bor där inte är regeringsföljare.
Glöm det. 850 000 terrorister står där.
För att alla vill samma sak. De vägrar att bli förnedrade."