söndag, januari 25, 2015

Det ökända Malmö - återigen


 
Uppföljning på
  
För några år sedan var jag på Judiska Festivalen i Krakow.
På en konsert i en av synagogorna började jag prata med
några amerikanska judar. De frågade varifrån jag kom
och jag svarade Malmö.
Det blev tyst omkring mig och så frågade en äldre man
- KAN MAN BO DÄR ?
Och sedan kom alla frågorna. Frågorna om islamiseringen,
överfallen, bomberna, men också om "vardagsterrorn". 
 
Malmö var redan då ordentligt ökänt. Alla hade sett
reportagen i världspressen och läst resevarningen från
Wiesenthalcentrat. Reepalu hade på kort tid lyckats
Malmö som europeiskt centrum för islamism och
antisemitism  var välkänt av alla.
  
Se de senaste artiklarna efter Uppdrag Granskning
Elder of Ziyon

**
En utmärkt kommentar kring reaktionerna på
reportaget läser vi hos Tommy Hansson