tisdag, juni 07, 2011

"Det är sanningen som är åtalad idag"

Geert Wilders höll häromdagen ett 
avslutande anförande inför domstolen
vid den politiska skandalrättegången mot
yttrandefriheten i Holland. Det tål att läsas
och begrundas:
" Jag står här idag p g a något jag har sagt.
Jag är åtalad för att ha talat. Jag talade, jag
talar och jag kommer att fortsätta att tala.
Många har tigit men Pim Fortuyn gjorde det inte,
Theo Van Gogh inte heller och jag kommer inte
heller att tiga.
**
Jag är förpliktad att tala för Holland hotas av
islam. Jag har många gånger argumenterat för
att islam primärt är en ideologi. Det är hatets,
förstörelsens och erövringens ideologi. Det är
min bestämda övertygelse att islam är ett hot
mot de västerländska värdena, mot yttrande- 
friheten, mot jämställdhet mellan könen och
mot jämställdhet mellan hetero- och homo-
sexuella och lika värde mellan troende och
icke-troende.
**
Vi kan se över hela världen se hur friheten
viker sig vid mötet med islam. Dag för dag
ser vi hur våra friheter skrumpnar.
Islam är mot frihet. Erkända islamforskare
över hela världen är överens på den punkten.
Mina expertvittnen är överens med mig.
Det finns fler islamexperter, som domstolen
inte vill låta vittna och de är alla överens
med mig. Det visar att jag talar sanning.
Det är sanningen som är åtalad idag.
**
Vi måste hålla fast vid sanningen, sa
dissidenterna mot de kommunistiska
regimerna, för den kommer att göra oss
fria.
Sanning och frihet hör oupplösligt samman.
Vi måste tala sanning, för annars mister vi
vår frihet.
Det är därför jag har talat och talar och
kommer att fortsätta tala.
***

(Politiskt Inkorrekt)
***
Läs också