måndag, februari 26, 2007

- Jag är en islamofob !


Kurt Lundgren på Östra Öland
talar ut

Varför får man inte vara islamofob?
Fobi innebär ju att man har en rädsla
av något slag.
Jag är rädd för islam, alltså är jag islamofob.
Jag är till exempel rädd för och vill bekämpa
islams kvinnosyn, dess antisemitism och
allmänt reaktionära syn på samhällsordningen;
på samma sätt är jag emot det som står i Koranen
i dessa avseende - jag har fobier mot allt detta,
det hör inte hemma i ett modernt samhälle
- ecrazés le infame, krossa den skändliga, utbrast
Voltaire om den kristna fundamentalistiska kyrkan,
samma citat vill jag applicera på islams motsvarighet.
Jag begriper inte att vi skall underkasta oss en ny
religions tvång när vi äntligen skakat av oss en
annan alldeles nyss.Jag sade till en islamistisk
politiker jag känner: lev du ditt liv så lever jag mitt,
blanda inte in mig i dina religiösa fördomar för
jag har mina egna att ta hänsyn till.
Jag går i kyrkan, du i moskén, det kan väl räcka
med det, eller hur? Du firar ramadan och jag
äter skinka och dricker Ålborgs till jul.
Jag bryr mig inte om dig så då kan väl du låta
mig vara ifred?
- Jo... kom det, men det var tveksamt,
det förstod jag."